.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرپرست پلیس فتا استان مازندران هشدار داد:
هشدار ؛ کپی‌برداری از کارت بانکی شهروندان با اسکیمر
شمال نیوز : سرهنگ خورشاد بیان کرد: تنها یک بار کشیدن کارت روی دستگاه کارت خوانی که به اسکیمر متصل است، کافی است تا همه کارت بانکی فرد کپی شود....
هشدار ؛ کپی‌برداری از کارت بانکی شهروندان با اسکیمر

شمال نیوز: رئیس پلیس فتا استان مازندران هشدار داد: هموطنان به هنگام خرید از فروشندگان مراقب کلاهبرداری به شیوه اسکیمری باشند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از پايگاه اطلاع ‌رسانی پليس فتا ، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران اظهار داشت: هنوز برخی از شهروندان در هنگام خرید، خودشان عملیات بانکی را انجام نمی‌دهند؛ این افراد برای پرداخت بهای کالا یا خدمات خریداری شده کارت بانکی خود را به همراه رمز آن در اختیار فروشندگان قرار می‌دهند تا عملیات بانکی را فروشنده انجام دهند.

وی در ادامه از اسکیمینگ به‌ عنوان یکی از شگردهای رایج در سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی یاد کرد و گفت: افراد سودجو با نصب قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام "اسکیمر" بر روی کارت خوان‌ها اقدام به کپی‌برداری از کارت بانکی افراد می‌کنند.

این مقام انتظامی در خصوص ترفند فروشندگان دوره‌گرد برای تطمیع شهروندان این‌گونه افزود: قیمت پایین کالاهای دستفروشان دوره‌گرد مهمترین عامل استقبال شهروندان در خرید از آنهاست و همین عامل باعث شده تا مجرمان سایبری در قالب دستفروشان دورهگرد و عرضه کالای ارزان به دنبال طعمه باشند تا بتوانند به راحتی کپی کارت بانکی مشتریان خود را با اسکیمر در اختیار گرفته و با استفاده از رمز ورود که معمولاً خود قربانی آن را در اختیار مجرم قرار داده اقدام به برداشت از حساب بانکی شهروندان ‌کنند.

سرهنگ خورشاد بیان کرد: تنها یک بار کشیدن کارت روی دستگاه کارت خوانی که به اسکیمر متصل است، کافی است تا همه کارت بانکی فرد کپی شود؛ تا فرد مجرم در فرصتی مناسب این اطلاعات را با استفاده از نرم‌افزاری خاص در کارت‌های بانکی خام کپی‌رایت کرده و از حساب قربانی برداشت وجه داشته باشد.

این مقام مسئول در توصیه به هم‌وطنان گرامی تأکید کرد: حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کرده؛ بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان، رمز الزاماً توسط مشتری باید وارد شود، در این صورت حتی اگر کارت‌ بانکی کپی شده باشد، رمز بانکی همچنان در اختیار دارنده کارت خواهد بود و امکان برداشت برای مجرمین امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از شهروندان این موارد ساده را رعایت نکرده و به‌راحتی کارت را به همراه رمز بانکی در اختیار فروشنده قرار می‌دهند.

سرهنگ خورشاد این نکته را یاد آور شد: مسئولان واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها برای دریافت وجوه خرید، موظف می‌باشند دستگاه کارت خوان را در اختیار خریداران قرار داده و یا در محلی مناسب جای گذاری کنند که فرد خریدار بتواند شخصاً عملیات بانکی خود را انجام دهد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران‌ از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.